Wycieczka do Krosna
Dnia 29 kwietnia 2023 r. uczniowie klas trzecich wraz z opiekunami, zwiedzili Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie. Przewodnicy zapoznali uczestników z historią produkcji szkła, pokazali ekspozycję wyrobów hutniczych.
Program Aktywna tablica
W 2022 r. nasza placówka przystąpiła do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024.
W ramach pozyskanych środków finansowych zakupiono sprzęt, pomoce dydaktyczne i narzędzia wykorzystywane w terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki temu szkoła wzbogaciła się w PROFESJONALNY GABINET EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY PLUS. Jest to najbardziej kompleksowy i wszechstronny pakiet nowoczesnych programów, które można wykorzystać podczas pracy w ramach różnych obszarów terapii i nie tylko. Zawiera 20 000 ekranów z interaktywnymi ćwiczeniami, tysiące kart pracy, szczegółowe poradniki metodyczne oraz ponad 40 publikacji i autorskich pomocy dydaktycznych – https://mojebambino.pl/1120705/Profesjonalny-gabinet-edukacyjno-terapeutyczny-PLUS/031981?c=7133
Ponadto w celu wspierania uczniów i nauczycieli zakupiono 3 zestawy PHOTON MODUŁ SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE, które są doskonałym, interdyscyplinarnym i edukacyjnym narzędziem dydaktycznym, zaprojektowanym z myślą o rozwijaniu twórczości, pomysłowości i kreatywności uczniów od klasy pierwszej do ósmej – https://mojebambino.pl/21470/Photon-Modul-Specjalne-Potrzeby-Edukacyjne-SPE/821224?c=22
Dodatkowo wzbogacono bazę dydaktyczną szkoły o 3 laptopy obsługujące wyłącznie powyższe programy i narzędzia. Wykorzystanie ich na lekcjach i zajęciach specjalistycznych, przyczyni się do poszerzenia umiejętności uczniów w zakresie posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, uatrakcyjni warsztat pracy nauczycieli oraz zwiększy ich kompetencje w obszarach kluczowych dla rozwoju każdego wychowanka.
Szczegóły programu – https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/aktywna-tablica--edycja-2022-1
AKTYWNA TABLICA – STARTUJEMY!
Po wykorzystaniu środków finansowych pozyskanych w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024, zainstalowaniu nowoczesnego sprzętu, przygotowaniu pomocy dydaktycznych oraz narzędzi wykorzystywanych w terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozpoczęliśmy realizację zajęć. Uczniowie z ogromnym zaciekawieniem i otwartością przystąpili do pracy. Pod kierunkiem nauczycieli i specjalistów stawiali pierwsze kroki z robotem Photon™, poznawali zasoby platformy mTalent sprawdzając swoje umiejętności, wiedzę i zasoby, odkrywali swoje mocne strony. Spotkania z tak wieloma, różnorodnymi narzędziami interaktywnymi zapoczątkowały długofalowy proces wspierania uczniów w obszarach poznawczym, emocjonalnym i społecznym.
red. Beata Czarnota
Praktyczne zajęcia z Photonem i zestawem mTalent
W dniu 27 marca 2023 r. nauczyciele i specjaliści z naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach warsztatowych dotyczących praktycznego wykorzystania w pracy z uczniami robota Photon oraz programów mTalent. W trakcie spotkania uczestnicy poznali zasoby zakupionych narzędzi, możliwości i formy ich wykorzystania oraz elementy praktycznego zastosowania. Dodatkowo dowiedzieli się, jak przygotować zajęcia z wykorzystaniem zabaw wspierających rozwój emocjonalny, poznawczy i społeczny dziecka. Zapoznali się z gotowymi scenariuszami, kartami pracy i poradnikami metodycznymi.
Warsztaty przygotowały panie: B. Czarnota i A. Korczak.
Zajecia w klasie IV c z wykorzystaniem Photona.
Bank dobrych praktyk
Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem atypowym
Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Konspekt - zajęcia edukacji wczesnoszkolnej klasa IIIa
Konspekt - Rozwijanie zdolności koncentracji uwagi i pamięci.
Konspekt - Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej, szybkości reakcji w grach i zabawach z użyciem aktywnej
tablicy.
Konspekt zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem
Konspekt - Rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej oraz podzielności uwagi
Scenariusz lekcji matematyki przeprowadzonej w oddziale przygotowawczym
Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
#laboratoriaprzyszłości
O programie...
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Komunikat prasowy Laboratoria przyszłości
Okulary do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
System został zaprojektowany tak aby w pełni zaangażować uczniów w kreatywne i ekscytujące nauczanie. Wizualizacje miejsc w trybie 360°, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury na wyciągnięcie ręki to wszystko przenosi lekcje w zupełnie inny wymiar. Zestaw posiada intuicyjny interfejs oraz łatwy dostęp do treści edukacyjnych zlokalizowanych na portalu dla nauczycieli. System ClassVR to nowoczesne narzędzia do realizacji podstawy programowej z wielu przedmiotów. W ramach projektu nasza szkoła zakupiła 24 pary okularów i 24 kostki. W zajęciach brali wszyscy uczniowie klas IV - VIII na lekcjach informatyki (wrzesień, październik, listopad) W najbliższym czasie okulary będziemy wykorzystywać na innych przedmiotach.
Drukarka 3D
Wykorzystanie druku 3D w szkole to szansa na prowadzenie innowacyjnych lekcji, które zachwycą uczniów. W ramach projektu szkoła zakupiła dwie drukarki 3D. Początkowo do druku wykorzystywaliśmy gotowe obiekty. Obecnie staramy się projektować własne, które drukujemy na drukarce 3D. Zajęcia prowadzone we wszystkich klasach od IV - do VIII (grudzień, styczeń)
Własne projekty (kwiecień, maj)
Skaner 3d
CR-Scan 01 to urządzenie do skanowania trójwymiarowego fizycznych przedmiotów. Maksymalny wymiar pojedynczego skanu wynosi 378 x 536 mm. Statyw zapewnia stabilność i odpowiedni kąt ułożenia w trakcie pracy, natomiast obrotowy stolik pozwala na wygodne skanowanie przedmiotu z dowolnej strony. Skaner można wykorzystać do tworzenia modeli 3D, które następnie mogą być formowane na drukarkach 3D.
Szkoła posiada taki skaner, który wykorzystujemy początkowo na lekcjach informatyki. Uczniowie samodzielnie skanują przedmioty ( a przede wszystkim postacie), a następnie przygotowują do wydruku 3d korzystając z odpowiedniego oprogramowania. (zajęcia w klasie VIII e - luty, marzec).
Projekty własne (kwiecień)
Mikroskop
Uczniowie na zajęciach z biologii mieli okazję korzystać ze sprzętu zakupionego w ramach projektu „Labolatoria Przyszłości”. Podczas zajęć z zaangażowaniem obserwowali pod mikroskopem preparaty tkanek zwierzęcych. Mogli porównać tkanki zdrowego człowieka z tkankami zmienionymi chorobotwórczo. Zajęcia w takiej formie były okazją doskonalenia umiejętności obserwacji mikroskopowych oraz zaspokajania ciekawości poznawczej uczniów. (zajęcia -maj)
Cowid-19
Procedury SP6 od 1.09.2021
e-PUAP
adres: /SP6miastoMielec/SkrytkaESP
RODO
Inspektor: Jacek Pomykała
Adres poczty elektronicznej:
Numer telefonu inspektora: 17 7874035
Siedziba inspektora: pokój nr 14 w budynku głównym Urzędu Miejskiego w Mielcu przy ul. Żeromskiego 26
Informacja RODO
Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
|
|
Administrator danych osobowych: |
administratorem danych osobowych przetwarzanych w Szkole Podstawowej Siedziba administratora: ul. Solskiego 8, 39 – 300 Mielec |
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: |
tel. 17 7874035 |
Cel przetwarzania danych: |
Realizacja zadań szkoły publicznej w tym min. : a) rekrutacji uczniów do szkoły, |
Podstawą przetwarzania danych są: | ustawa o systemie oświaty |
ustawa Prawo oświatowe | |
ustawa o systemie informacji oświatowej | |
rozporządzenia Ministra Oświaty | |
zgoda osoby (opiekuna) której dane dotyczą | |
Odbiorcami danych osobowych są: | podmioty, którym należy udostępnić dane osobowe na podstawie przepisów prawa, zawartych umów oraz podmioty wskazane przez opiekunów prawnych. |
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. | |
Dane osobowe będą przechowywane do momentu ustania potrzeby ich przetwarzania. Następnie wraz z datą ustania potrzeby zostaną zarchiwizowane zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. | |
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do: | dostępu do dotyczących go danych osobowych, sprostowania, wniesienia skargi do organu nadzorczego |
informacji o prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, o prawie do przenoszenia danych (dotyczy danych przetwarzanych na podstawie zgody). | |
Każda osoba, której dane dotyczą, w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody – ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie się ze zgody należy złożyć w formie wniosku drogą pisemną lub w przypadku zbierania danych osobowych w formularzu internetowym za pomocą odznaczenia zgody na formularzu internetowym. Konsekwencją wycofania się ze zgody będzie brak możliwości przetwarzania danych innych niż wynikające z przepisów prawa. |
|
Podanie danych osobowych wynikających z przepisu prawa jest wymogiem ustawowym. Niepodanie powyższych danych spowoduje brak możliwości realizacji zadań szkoły. |
|
Decyzje dotyczące przetwarzania danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Administrator nie profiluje danych osobowych. | |
Administrator nie przewiduje przetwarzania danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane. |