​Wycieczka ekologiczna do Ojcowskiego Parku Narodowego

We wtorek 5 czerwca 2018r. grupa czterdziestu uczniów klas starszych naszej szkoły - rekordzistów zbiórek surowców wtórnych wyjechała pod opieką nauczycieli: p. Anny Naróg, p. Anastazji Mytych, p. Renaty Pietrzyk oraz p. Urszuli Tarnawskiej na wycieczkę ekologiczną. Tym razem odwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy. Wycieczka miała bogaty program. Podziwialiśmy zjawiska krasowe w Grocie Łokietka, w Dolinie Prądnika zobaczyliśmy na własne oczy ogromną Maczugę Herkulesa, Igłę Deotymy i Białą Rękę. Obmyliśmy się w wodzie wywierzyska jurajskiego  Źródełka Miłości. Przez Bramę Krakowską wkroczyliśmy do Doliny Prądnika. Mieliśmy okazję zobaczyć dwa zamki na Szlaku Orlich Gniazd- zamek w Ojcowie oraz w Pieskowej Skale. Stojąc na dziedzińcu tego zamku, przypominaliśmy sobie sceny z polskich filmów pt. „Janosik” oraz „Ogniem i mieczem”, które właśnie tu były kręcone. Podziwialiśmy niezwykłą przyrodę najmniejszego z polskich parków narodowych. Poznaliśmy wiele faktów z burzliwej a często tragicznej historii Ojcowa. Zobaczyliśmy też: Młynnik, Młyn Boronia, Kościół ,,Na wodzie", Bazar Warszawski ,Willę Gordona (pod Berłem), Bazar Lwowski. Szesnasta wycieczka ekologiczna uznana została za bardzo udaną, a młodzi aktywiści ekologiczni zaczynają już zbierać surowce wtórne na kolejny rok i czekają na następną ciekawą wycieczkę.